شهید جهاد مغنیه
تنها کسانی مردانه می میرند که مردانه زیسته باشند. «شهید آوینی»
رهبرم مستدام

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان «ایثار و شهادت» و آدرس isar1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)



کد موزیک الما

پخش زنده حرم وصیت شهدا جنگ دفاع مقدس مهدویت امام زمان (عج)

آمار مطالب

کل مطالب : 36
کل نظرات : 42

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 10
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 90
بازدید ماه : 235
بازدید سال : 542
بازدید کلی : 22759
شهید جهاد مغنیه

نويد شاهد: دو روز پيش، درانتهاي شب، درست در روزهايي كه دل مشغولي هاي فضاي داخلي، مثل هميشه رسانه هاي ايراني را در نورديده بود، چند تلويزيون عرب زبان با پخش برنامه هاي عادي خود، يك خبر فوري روي خط فرستادند. در جريان يك حمله موشكي از جانب رژيم صهيونيستي، چند تن از اعضاي حزب لله لبنان و يك فرمانده ايراني به شهادت رسيده بودند. نام يكي از اين شهدا براي ايراني ها به شدت آشنا بود، جهاد مغنيه فرزند فرمانده قهرمان حزب الله لبنان كه چند سال پيش به شهادت رسيد. بلافاصله عكس ها و يادهايي از شهيد جوان حزب الله در شبكه هاي اجتماعي ايراني پخش شد. يكي از اين تصاوير، تصاوير مشهوري بود كه شهيد جهاد را كنار فرمانده مشهور ايراني حاج قاسم سليماني نشان مي داد.


***

ديروز ظهر، پيكر جهاد مغنيه در بيروت، كيلومترها دورتر از ايران تشييع شد و كنار مزار پدرش در آرامگاه مشهور حزب الله لبنان در جنوب بيروت دفن شد. بيرون از روضة الشهيدين، مزار نامدارترين شهدا و فرماندهان حزب الله تصاوير عكس هاي امام خميني و مقام معظم رهبري به چشم مي خورد، كيلومترها دورتر از مرزهاي ايران... .

***

رسول عاصمي فرزند شهيد عليرضا عاصمي فرمانده تخريب قرارگاه نجف، خاتم و کربلا است. شهيد عاصمي در 13 دي ماه سال 65 در کرمانشاه، هنگام خنثي سازي بمب به همراه 4 نفر ديگر به شهادت رسيد. رسول عاصمي از دوستان شهيد جهاد عماد مغنيه درباره نحوه آشنايي اش با اين شهيد والامقام در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي خبرگزاري تسنيم، مي گويد: در خردادماه سال 1391 به اتفاق جمعي از فرزندان شاهد به سوريه و لبنان سفري داشتيم و من از همان زمان با شهيد جهاد مغنيه آشنا شدم. ما از همان زمان با هم دورادور در ارتباط بوديم. هرچند كه ايشان به زبان فارسي تسلط نداشت و من هم عربي بلد نبودم و اين گونه ارتباط ما سخت مي شد اما در مجموع بايد بگويم آنچه در مدت اين دو سال دوستي از روحيه ايشان ديدم استقامت بود. با وجود سن كمش اما خيلي آدم محكمي بود. من هم فرزند شهيدم و مي دانم كه تحمل از دست دادن پدر براي اين خانواده ها سخت است. فرزندان شهدايي كه در زمان شهادت در سنين نوجواني بوده اند و دركي از حضور پدر داشته اند به مراتب از دست دادن پدر برايشان سخت تر بوده است نسبت به كساني كه پدر خود را در سنين پايين از دست داده اند. ما اين تجربه را نداشتيم اما شهيد جهاد با وجود تحمل اين سختي بسيار محكم بود. او انسان خنده رو، بشاش و صميمي و اما در عين حال محكم بود.

شهيد جهاد عماد مغنيه به شدت به مقام معظم رهبري علاقه مند بود/ هميشه در بحث ها به فرمايشات حضرت آقا استناد مي كرد

عاصمي ويژگي هاي اخلاقي شهيد را برمي شمرد و در اين ميان به علاقه قلبي او به امام خامنه اي نيز اشاره مي كند و مي گويد: واقعاً به هدفش و روحيه جهادي ايمان قلبي داشت. نه تنها ايشان بلكه تمام اطرافيانش هم همين طور بودند. به هر حال او تربيت شده حاج رضوان بود. نكته اي در روحيات ايشان كه براي من خيلي جالب بود محبوبيت حضرت آقا نزد او بود، به شدت به رهبري علاقه مند بود، هميشه در بحثها به فرمايشات حضرت آقا استناد مي كرد و با ايمان قلبي به ايشان پايبند بود. شايد براي ما كه نزديك ايشان هستيم جاي افسوس دارد كه كسي با اين فاصله و دوري اين قدر به آقا علاقه مند است و اطاعت پذير او اما ما هنوز اين گونه نيستيم. چند باري ديدار آقا رفته بود و هميشه خيلي مشتاقانه از ديدارش با آقا سخن مي گفت. اشتياق او در اين ديدارها و در روايتي كه از ديدارها داشت براي من جالب بود.

جهاد مقاومت را هدف مقدسي براي رسيدن به آرمان هاي امام(ره) مي دانست

مقاومت اصلي ترين واژه زندگي حزب الله لبنان است. شهيد جهاد عماد مغنيه نيز مانند همرزمانش شبانه روز مقاومت مي كرد. عاصمي با اشاره به اين ويژگي او مي گويد: آنها همه زندگي شان با مقاومت گره خورده است، معني ديگري براي زندگي متصور نيستند. شايد صبح كه از خواب بيدار مي شوند در حال مبارزه هستند تا شب كه مي خوابند. اين را افتخار مي دانستند كه از راه و پرچمي كه امام بلند كرده است دفاع كنند. او معتقد بود مقاومت اسلامي از سنگر مرزهاي كشور ما فراتر رفته است. جهاد مقاومت را هدف مقدسي براي رسيدن به آرمان هاي امام(ره) مي دانست. كسي كه آرمان هاي امام(ره) را هدف قرار دهد ديگر برايش فرقي نمي كند در كدام كشور باشد و مبارزه كند، تفكر همه بچه هاي حزب الله هم همين بود.

روايت هاي او از همراهي پدرش با شهيد چمران و حاج احمد متوسليان نشانه اي از علاقه اش به ايران بود

عاصمي در ادامه به نگاه شهيد جهاد به نقش ايران در مقاومت اسلامي منطقه اشاره مي كند و مي گويد: جهاد نقش تأثيرگذاري براي ايران در مقاومت منطقه قائل بود. وقتي استناد به فرمايشات آقا داشتند يعني ايشان را به عنوان رهبر پذيرفته بودند و همه فرمايشاتشان را عمل مي كردند، و معتقد بودند اگر حمايت هاي ايران نبود چنين مقاومت شكل نمي گرفت. و نقش ايران را در اين زمينه پررنگ و مقدس مي دانستند. روايت هاي او از همراهي پدرش با شهيد چمران و جاويد الاثر حاج احمد متوسليان خود نشانه اي از علاقه اش به ايران و نقش ايران در مقاومت اسلامي بود.

شنيدن خبر شهادتش براي رسول عاصمي سخت و ناگوار بود، او با اشاره به اين موضوع ادامه مي دهد: ديروز وقتي خبر شهادت جهاد عماد مغنيه را شنيدم به شدت متأثر شدم. همسرم مي گفت: شما كه فقط دو سال دورادور با ايشان در ارتباط بودي، چطور اين همه ناراحت هستي؟ گفتم حرف من اين است كه تازه حال پدرانمان را وقتي همرزمان در بغلشان به شهادت مي رسيدند مي فهمم و درك مي كنم، واقعاً ديشب انگار از نزديك اين سختي را درك كردم.

مي گفت مي خواهم در آينده شهيد شوم/ در عين جواني بزرگ منشي خاصي داشت

عاصمي به خاطره كوتاهي در ديدار با شهيد جهاد و فرزندان شهداي دفاع مقدس اشاره مي كند و آن را چنين روايت مي كند: در ديداري كه با فرزندان شهدا داشتيم مهدي همت فرزند شهيد همت از جهاد پرسيد: مي خواهي چه كاره شوي؟ او گفت: مي خواهم شهيد شوم. تفكر را ببينيد كه كسي مثل او براي شهادت زندگي كند. مهدي همت هم به شوخي گفت: اگر گذرت به بنياد شهيد افتاده بود ديگر نمي خواستي شهيد شوي.

عاصمي شهيد جهاد عماد مغنيه را با فرماندهان هشت سال دفاع مقدس مقايسه مي كند و شباهت هاي زيادي ميان آنها قائل است و در اين باره مي گويد: جهاد خيلي دوست داشتني بود و در عين جواني بزرگ منشي خاصي داشت، دقيقاً مثل شهداي خودمان. الآن شما وقتي عكس فرماندهان بزرگ جنگ ما مانند شهيد زين الدين، شهيد باكري، شهيد همت و... را كنار هم مي گذاريد، اصلاً متوجه نمي شويد كه چهره ها براي سنين بيست و چند سالگي است، همه چهره ها به بالاي سي سال مي خورد. برداشت شخصي من است كه ممكن است خدا اين جذبه و ابهت را در چهره هاي شان گذاشته بود كه بتوانند فرماندهي را كنترل كنند. اينها بزرگتر از سنشان نيز بودند و خيلي بيشتر از چيزي را كه هم سن و سالهاي شان مي فهميدند درك مي كردند. جهاد هم دقيقاً چنين چهره اي داشت، از نزديك كه با چهره اش روبه رو مي شديد چنين برداشتي داشتيم كه خيلي از سنش بزرگتر بوده است.

انتهاي پيام/
منبع: خبرگزاري تسنيم

پ.ن:لطفا لینک را برای دیدن کلیپ های شهید عزیزمون جهاد مغنیه کپی فرمایید.

http://www.aparat.com/result/%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF_%D9%85%D8%BA%D9%86%DB%8C%D9%87


تعداد بازدید از این مطلب: 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

[Comment_Gavator]
دختري از دنياي فروزن در تاریخ : 1394/6/2/1 - - گفته است :
[Comment_Content]

[Comment_Gavator]
علی در تاریخ : 1394/6/2/1 - - گفته است :
[Comment_Content]


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود